onsdag 10 juni 2015

Sockerpasta

Jag gjorde idag min första hemmagjorda sockerpasta, Sugarpaste.
Receptet hämtade jag här ifrån. Och det var ett väldigt enkelt recept att följa.

Jag kollade runt på internet på olika recept och dessa måtten på ingredienserna var detsamma på de flesta recepten. Jag hade dock bara 500 g florsocker så det blev en halvsats för mig! Hoppas att det räcker till att täcka hela tårtan.. Annars har jag faktiskt köpt lite extra sockerpasta ut i fall att. Hellre stå där med för mycket än för lite när jag väl ska klä in tårtan.

Sockerpastan är väldigt kletig när den är klar och jag har läst att det ska den vara och man ska inte lägga till mer florsocker för att få den mindre kletig. Utan man låter den "vila" över en natt eller så, väl in sluten i massa plastfolie och påsar!

Väl inplastad!
Kletig nygjord sockerpasta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar